Značka Volcom vznikla v roku 1991 a bola inšpirovaná kreatívnym duchom mladých ľudí túžiacich po nespútanej slobode a voľnosti. Tvorcovia majú víziu, ktorá premieňa prekážky na príležitosť realizovať sa a premieňať sny na realitu. Ako to všetko začalo?

History of Brands: Volcom

Richard Woolcott a Tucker Hall sa v roku 1991 vydali na snowboardový výlet, ktorý navždy zmenil ich životy. Tucker bol bez práce a Richard sa tak skoro vrátiť z výletu nechystal. Veľké množstvo snehu, každodenné prídavky a skvelé jazdenie powdru predĺžili ich pobyt na horách o ďalší týždeň.

Máme víziu, ktorá premieňa prekážky na príležitosť, tvorivú odvahu pokúsiť sa o nemožné … A objaviť to zvláštne.

O dva týždne neskôr opustil prácu aj Richard a užíval si snowboarding plnými dúžkami. Už na predchádzajúcom výlete sa Richard s Tuckerom bavili o založení novej odevnej značky, no vízia zatiaľ nemala reálne kontúry. Na jar sa však začala črtať nová značka, ktorá mala mať blízko k obľúbeným športom Richarda a Ruckera – skateboardingu, snowboardingu a surfingu. Vstupný vklad 5.000 USD na rozbeh podnikania požičal chalanom Richardov otec. História značky Volcom sa mohla začať písať.

HISTORY OF BRANDS: VOLCOM

Volcom vzišiel od ľudí, ktorí neakceptovali zaužívané spôsoby žitia a snažili sa ísť proti prúdu. Bolo to v období kedy sa na snowboarding a skateboarding pozeralo ako na niečo skazené, kedy v USA vrcholila recesia, prebiehali pouličné boje V Los Angeles a vojna v Perzskom zálive bola na spadnutie. Zmena bola cítiť vo vzduchu.

HISTORY OF BRANDS: VOLCOM

Richard a Tucker cestovali po celom svete, na šialených výletoch sa stretávali s kamarátmi a hlavne veľa jazdili. Pracovná stránka výletov bola minimálna. Centrála bola zriadená v Newport Beach, konkrétne v Richardovej spálni a celý obchod prebiehal z ďalšej spálne, tentoraz Tuckerovej v Huntington Beach. Dvojica nevedela nič o obchode s oblečením, to však nevadilo, išlo o kreativitu a myšlienku. Prvý rok sa predalo oblečenie v hodnote 2.600 USD.

V roku 2011 Volcom kúpila luxusná francúzska skupina PPR, v ktorej portfóliu sú aj svetoznáme módne značky ako Gucci alebo Yves St. Laurent, za 608 miliónov dolárov.

HISTORY OF BRANDS: VOLCOM

Od týchto divokých začiatkov prešiel Volcom dlhú cestu a začal sa šíriť po celom svete. Filozofia značky však zostala zachovaná. Volcom svoj postoj vyjadruje prostredníctvom hudby, umenia, filmov, športovcov a oblečenia.

Volcom produkty sú určené všetkým, čo majú radi kvalitu, nevšednosť, funkčnosť a štýl spojený s boardšportom. V e-shope Sportby.sk nájdete zimnú a letnú kolekciu s množstvom produktov. Nechýba oblečenie, topánky, ale aj rôzne doplnky.